Isnin, 24 November 2014

Apa yang kita sebut dan fikir adalah DOA

(cabar diri setiap hari)

Saya percaya ramai dah tahu kewujudan ioi mall putrajaya.dibuka lastweek. IOI telah menunaikan janji.Setahun yang lepas mereka pacak signboard kata shopping mall akan dibuka hujung 2014.

saya duduk area tu so setiap hari saya baca signboard tu sebab lalu jalan tu. waktu saya baca tu,dalam hati saya cakap,,eh biar betul diorang ni ..gilerr..boleh ker ni..isy2..keja giler...

tapi bayangkan berapa juta orang yang setiap hari baca signboard itu mendoakan mereka.. dan yang lebih menakutkan mereka perlu buktikan sebab dah janji kat satu malaysia. Hasilnya mereka berjaya siapkan lebih awal.iaitu pada 20Nov. greatttt

Teringat kisah saya(nakk jugakkk ceritaa..hahha). April 2010 saya declare target saya ,buat bisnes part time target nak resign selepas 3tahun,bulanan dlm 20k.

waktu tu targett sedemikian memang menakutkan sebab takde sape lagi dlm
grup dah buktikan boleh atau capai target tu.takde lagi yg dpt income puluh ribu,takde lagi yg dh buktkan resign buat shaklee ..mmg xde nama langsung laa shaklee ni..

org mmg kutuk dan gelak je laa. org tak percaya pun ye. lebih kurang mcm IOI tu lah tapi saya tak lah gi pacak signboard kat highway target saya.. hihi tapi saya tulis merata target saya dan hari2 ulang tulis dan ulang cakap nak ingatkan diri sendiri. 

Sepanjang perjalanan saya awal2 memang samgat mencabar,adakala nak give up.tapi sebab hari2 dah RCA,hari2 dah tanam dalam minda..dah meresapppp..no turning back. nakk saaangattttt buktikan kat orang target saya tu tak mustahil..

menakutkan,nampak gila..tapi itu lah yang setiap hari push saya untuk bergerak. kalau saya quit,saya yang rugi bukan orang lain.setiap hari saya cabar diri saya untuk naik sedikit demi sedikit..push diri setiap hari.tak duduk kat takuk yg sama.

cthnya kalau semalam sales sy rm200,sy cabar rm250 plak..begitu lah setiap hari saya cabar diri saya sampai bylih sales ribu-ribu sehari. in term of income pun tiap bulan sy cabar diri saya.kalu last month rm2000,sy cabar naik few hundred bulan ni..begitu tiap bulan sampai cecah 1juta.

bukan sahaja dari segi sales dan income,tapi dari segi amalan rohani,sesi coaching..setiap hari saya push diri saya untuk buat lebih baik.harini harus lebih baik dari semalam. tiada rehat langsung.setiap hari cabar diri. tiada istilah selesa sbb saya dah letak target yang menakutkan diri saya.

Ya memang benar..sesuatu yang mustahil itulah yang jadi realiti.malah tak sampai 3tahun pun.

pointnya disini adalah besar mana target korang dan impian korang.. sejauh mana korang berani nak luahkan target korang.mimpi tak bermakna tanpa keberanian. kalau kat mulut ke pung pang cakap target itu ini..takde maknanya....

bukti kena tunjuk..sejauh mana korang dah push diri korang cabar diri korang untuk pastikan harini lebih baik dari semalam.. tengok mcm IOI developer,dia buktikan ape yg dia canangkan satu malaysia tu. satu malaysia doakan apa yang diorang nak. (apa yang kita sebut,yang kita fikir ..itu semua doa)

Kita? dah buktikan tak apa yang kita nakkkk tu tercapai?. kalau target tahun lepas dah tercapai,push diri untuk target baru..pastikan harini korang push untuk buat lebih baik dari hari semalam.

RCA setiap hari..sebut.tulis..kalau rasa nak pacak signboard depan rumah..haa pacak lah.. biar orang kata gila,tapi kita perlu usaha luar biasa untuk hasil luar biasa

di penghujungnya nanti,memang manis. saya dah kerja keras 4tahun,manissss gilerrrr kesannya.. sekarang saya nak travel around d world setiap bulan.bukan setiap tahun tapi setiap bulan..

from london with love
mamafaiz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan