Khamis, 6 Ogos 2015

Supplement terbaik untuk Ibu Mengandung

IBU HAMIL SIHAT DENGAN SHAKLEE Setiap Ibu Mengandung pasti mahukan bayi dalam kandungannya mendapat khasiat yang terbaik untuk pembesaran yang sempurna dan pertumbuhan otak yang cemerlang. Set Mengandung Shaklee memenuhi kesemua keperluan Ibu Hamil dengan rangkaian produknya.

Set hamil Shaklee kini menjadi pilihan kebanyakan ibu hamil masa kini termasok la saya 
>lengkap dengan semua zat yang diperlukan oleh ibu hamil >tahan berbulan-bulan >boleh dimakan bersama ahli keluarga >harga yang sangat berbaloi >semulajadi (bukan sintetik) >tidak memberi sebarang kesan sampingan >bonus kesihatan dan kecantikan extra >juga sesuai dijadikan set berpantang >terbukti selamat dan berkesan

Soalan yg selaluuuuu sangat bakal ibu tanya pasal Set Hamil Shaklee :
1.Apakah cabaran yang lazim dialami oleh Ibu Hamil ? - Morning Sickness, Anemia dan sebagainya
2.Apakah Zat Nutrisi yang penting untuk pertumbuhan bayi ?- Protein, Omega 3, Folic Acid dan banyak lagi
3.Bagaimana Ibu Hamil mendapatkan Nutrisi yang diperlukan sepanjang Kehamilan? - Makanan Seimbang Berzat
4.Mengapa Doktor Membekalkan Vitamin untuk Ibu Hamil ?- Cara Penyediaan makanan yang merosakkan zat
5.Mengapa Set Mengandung Shaklee adalah Vitamin Ibu Hamil Terbaik?– Terbukti melalui pengalaman sendiri lebih 15 tahun
6.Apakah Kebaikan Set Mengandung Shaklee buat Ibu Hamil ?- Semulajadi, tiada pengawet dan 100% menepati RNI Ibu Hamil
7.Berapa Harga Set Mengandung Shaklee? – Bermula dari RM60 sebulan

Lazim bagi ibu Mengandung mengalami simptom Kehamilan yang adakalanya boleh mengganggu aktiviti rutin harian. Namun jangan bimbang kerana keadaan tersebut hanya sekejap sahaja.Hampir semua masalah yang disebutkan tadi dapat diatasi dengan mendapatkan nutrisi yang diperlukan secara lengkap di samping rehat yang mencukupi dan sokongan suami.

Untuk SET HAMIL SHAKLEE (1, 2 & 3 trimester) :
- Vitalea ( multivitamin) - B Complex (asid folik) - Vitamin C - Ostematrix (pil kalsium) - Omega (start 2nd trimester until 35weeks pregnancy) - ESP

1) Multivitamin(Vita-lea) 
>Membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat >Membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk ( penyakit tiroid ) >Membantu badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang. >Penting untuk tumbesaran anak. > Mengelakkan mudah rasa pitam atau pening kepala kerana kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka.
Iron/zat besi banyak terdapat dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak sebab mengapa ibu mengandung tidak boleh terlalu banyak makan makanan laut..kerana :
* ada sesetengah ibu alah dengan makanan laut * peraiaran / laut yang telah tercemar * tidak bersih ketika mencuci atau membersihkannya * selain itu, ianya bukan mudah untuk didapati dan harga yang tidak menentu.

2) B.Complex
>Pembentukan darah yang cukup >Kestabilan hormon >Pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan. >Pembentukan dan aktiviti sel genetik. >Mencegah anemia (tekanan darah rendah). >Menjaga saraf ibu mengandung dan bayi

3) Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C) 
> Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi >Menguatkan antibody supaya tidak mudah selesema >Mengelakkan komplikasi hamil spt kelahiran bayi pra-matang & bayi tidak sihat >Meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi >Mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam >Menguatkan struktur gigi dan gusi >Membina kolagen (sebagai bahan pengikat/pelekat) dalam membinan dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan >Mengurangkan risiko tekanan darah tinggi >Memberi perlindungan terhadap penyakit jantung dan mengehadkan 'oxidation' terhadap kolestrol jahat >Membentuk Sel-sel darah yang baru (setiap 3 bulan darah dalam badan akan bertukar) >Membantu memulihkan selesema, resdung dan bersin waktu pagi. >Bertindak sebagai "Protector Gate" - setiap masa mesti berada dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air. > Mencegah komplikasi semasa hamil seperti kelahiran yang kurang berat badan, anemia

4) Kalsium(Ostematrik) 

>Pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi >Penting untuk darah membeku dengan sempurna >Membaiki ransangan urat saraf >Mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan >Menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi. >Mengelakkan penyakit reput tulang & tulang rapuh >Melegakan sakit pinggang dan kejang kaki >Bagus untuk pelawasan dan elakkan sembelit >Membantu pembentukan janin bayi yang kuat >Tidur lebih lena dan senang bangun di awal pagi

5) Omega -3(Omega Guard)

KEBAIKAN OMEGA UTK BABY
>Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin >Membantu perkembangan memori janin >Mengurangkan risiko allergy d kalangan bayi >Mencegah kelahiran pramatang >DHA yg terkandung dlm omega merupakan nutrient utama utk otak,sistem saraf dan retina janin

KEBAIKAN OMEGA UTK IBU >Membantu mengawal kolestrol dalam badan ibu >Mengawal berat badan berlebihan secara semulajadi >Meningkatkan sistem imun(elak jangkitan,demam selesema)
Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.

6) Protein(Energy Soy Protein) 

>Membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh >Penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit. >Memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. >Memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. >Membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi >Membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu >Membantu aliran darah ibu yang bertambah >Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.
Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN! Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali. Protein sangat penting untuk pembentukan otot. Selain membantu dalam proses kelahiran, protein juga diperlukan untuk membina otot bayi. Tanpa disedari, ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu dapat mengurangkan kehilangan otot ini. Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.
Khasiat ESP ini telah terbukti dan diakui sendiri oleh ibu-ibu yang konsisten mengambilnya sewaktu hamil. Ini antara testimoni yang dapat dikongsikan:
"Kulit baby cantek... My baby boy dah 5 bulan, tapi kulitnya masih tulus mulus mcm newborn... Tak tau laa kalau dah lasak nnt akan berparut pula... Untuk mommy pula, of course beri tenaga, cantikkan kulit & beri sumber protein secukupnya untuk bayi di dalam kandungan..."

"kulit baby sya bersih n takde ruam2 wpun bdn dia smgt. sya consume masa preggy smpi la hari ni. skrg baby sya dh 4 bln."
"alhamdulilah kulit bby sy cantik n tiada masalah sgt....sy start ambil esp mse kndungan 5 bln smpai skrg bby nk msuk 4 bulan....kulit mamanye pn lembut...papa yg tegur..x tipu taw hehe ....

Satu persatu saya kongsikan setiap fungsi produk .

Menarik ? Mahu ibu dan baby cukup nutrient ?

Hubungi saya

Homaeda Humaili
013.50.456.50


STAY TUNED ... WAIT FOR THE NEXT SHARING yaaaaaaaaa




1 ulasan: